Ingen återvändo

 
 
Nu har det varit bokat i några dagar, så då kan man ju säga att det är spikat: Jag åker till Jersey som Au Pair den 28e Augusti och ett år frammåt.
 
Kommer bli ett spännande år med massa nya bekantskaper, bo hos en främmande familj och ta hand om deras barn. Utöver detta vill jag lära mig surfa haha!
 
Jag är inte naiv och tror att det endast kommer vara en dans på rosor. Ungar kan vara jobbiga ibland och ett år är en rätt långt tid.
 
MEN! Detta är något jag har funderat fram och tillbaka på sedan i vintras, jag har läst Au Pairers vardagsbloggar och sett hur livet som Au Pair faktiskt är; både massa roliga upplevelser och tyngre dagar när barnen bara trilskas. Jag håller tummarna för att jag ska trivas i familjen och med deras två pojkar på 3 och 7 år och i värsta fall kan man ju faktiskt åka hem. 
 
Jag vill se hela världen och detta är mitt första steg ut på okänd mark, helt själv.
Jäklar vad taggad jag är!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG!! Shit, jag är så glad för din skull! Låter ju helt galet roligt och lärorikt :D

Svar: WIIIIEE!! TACK!! :D Hoppas det kommer bli bra nu bara! Och det kommer bli en sån upplevelse alltså!! :D
Alexandra

2013-08-07 @ 08:43:54
URL: http://evvolinaa.blogg.se
Postat av: Jenny

Gud va kul att det blir av! Jag är superavundsjuk!! :D

Svar: Jag är supernervös och supertaggad, gaaaahhh!! :D Då blir det jämt, var superavundsjuk när du drog till USA på upptäcktsfärd ;)
Hinner vi ses någon dag innan jag drar???
Alexandra

2013-08-07 @ 10:11:31
Postat av: Tilda

Vill på ett sätt så gärna hänga med dig, på ett sätt inte! I värsta fall åka ner och hälsa på dig :D <3

Svar: Du ska ut från Sverige, på något sätt. Om inte nu så får det bli när jag kommer hem. Jag vägrar att du inte ska se världen, inte acceptabelt! ;)
Alexandra

2013-08-11 @ 13:59:48
URL: http://absoluttilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0