Jag har upplevt krig idag

Idag kan jag pricka av en sak som jag alltid velat testa: Paintball.
Riktigt häftigt, riktigt svettigt, riktig adrenalinkick.
 
Jag fick dra på mig kamoflage-kläder, skyddshjälm som var för stor och gled ner hela tiden samt att visiret immade igen och gjorde att man inte kunde se något överhuvudtaget. Det kryddade spänningen då ingen riktigt kunde vara säker på vem som var ens lagkamrater!
 
Den bästa omgången var helt klart "Alla mot alla" aka "Gör slut på alla färgkulor"! Jag hamnade dock mittemellan två personer och fick skjuta åt båda hållen samtidigt haha!
 
Kvällen avslutade med grillning och tävlingar i de grenar jag är absolut dåligast på: Luftgevär, pilbåge, kast med yxa... Med andra ord sådant som kräver en förmåga att kunna sikta. Aldrig varit min grej. Något som kanske förvånar er är att min bästa gren var yxkastning. Jag vet inte om det är ett tecken på att jag ska bli skogshuggare, men det får jag ta reda på någon annan gång.

Annars värvades detta med framtidsprat, yxor som gick sönder i luften och flög utan h*lvete, öldrickartävling samt "vem som äter flest hamburgare-tävling". Helt klart en värd kväll, önskar bara att jag tagit kort på våra Paintballutstyrslar, speciellt min (manliga) chef som tvingades ha på sig en röd, blommig klänning. Vacker syn, vacker syn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0