Lycka av att kunna hjälpa andra

 
Gammal bild från när jag red Zanta!
 
Jag hoppar på små moln! Jag har hållt en hopplektion för Ida med mycket fokus på att få hästen ordentligt på rumpan och lätta i framdelen. 
 
Jag plockade fram denna övning och medan jag byggde värmde Ida upp på långa tyglar i alla gångarter och övade på att göra avsaktningar utan att använda händerna. Nyttigt!
 
 
Därefter jobbade vi mycket på att rida med en förhöjd innerhand på böjda spår och plötsligt lossnade allt. Hästen fick in rumpan under sig, hon slappnade av och såg allmänt nöjd ut. Då Zanta brukar vara rätt spänd var detta ett enormt steg framåt enligt mig. Så stolt över dem, och så kul att kunna hjälpa till och känna att man kan bidra med sin kunskap för att hjälpa andra! 
 
Nu kommer jag sova med gott samvete :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0