Ändrad uppfattning

Jag har aldrig varit ett stort fan av unghästar, men nu känns det som att jag ändrat åsikt.
 
Jag har alltid varit så rädd för att förstöra dem, då den viktiga grunden läggs. Men efter att ha sett Bejing göra så stora framsteg känns det helt enkelt bra. Det känns så himla kul att se dem växa och utvecklas, och göra det så snabbt! 
 
Unghästar är som oskrivna blad, det kan sluta i en bestseller eller ett fiasko. Det styr författaren.
 
En annan fördel är att de är oförstörda, och formas de rätt har de en ljus framtid som bara är deras, bara att öppna armarna och ta emot. Allt annat mot var Florran var; misshandlad, förstörd i munnen, ryggskador och psykiskt instabil.. Vill knappt tänka på de hemskheter hon fick möta under sitt liv. Hon har gjort ett starkt avtryck i mitt liv.
 
...
 
Bejing kan i för sig fortfarande ge sig på en bockning, men innan var det mer intensivt och hon gjorde det i varje galoppfattning och ofta hela galoppen igeonom.
Nu genomför hon hoppträningar och sköter sig super och har en bra inställning till arbete. Mjuk och avspänd.
Nu i efterhand är det lite ledsamt att jag inte har filmer på "då & nu". Det hade varit häftigt att visa upp för er!
 
Så ja- jag är stolt över lillskiten.
 
Att du däremot blivit tillräcklig fin och skötsam för att ingå i all undervisning betyder dock att du dras bort från mig... Saknar att va med dig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0