Balsac

Då min klass inte kommer ha mer gemensam ridning innebär det att jag bara har unghästkursen kvar där jag får rida numera, medan resten av min klass blir utan ( de som inte har egen häst alltså, vilket de flesta har).

Detta innebär dock att jag bara kommer få rida Diggilo och Bejing i fortsättningen och jag kände att jag kan inte lämna Plönninge utan att ha ridit Balsac! Sagt och gjort gjorde jag i ordning honom efter jobbet och tog mig en ridtur, vilket blev ett riktigt träningspass för mig.



Lägg gärna märke till hur ambiös jag var som lindade (i matchande färg!) och att det dessutom såg snyggt ut. Guldstjärna på det!


Otroligt känslig herre med riktigt mycket gång i sig. Han är nog den första jag har suttit på som skrittar riktigt väl. Go känsla. Lite blandat resultat blev det, hade svårt att hålla tempot lugnt och hamnade gärna i handen. När jag väl tvingade mig själv att skärpa mig och rida istället blev det mycket bättre och jävlar vilken stabil ryttare han kräver.

Gav lite små aha-upplevelser jag kommer ta med mig, och säger som många andra- den här hästen är egentligen för fin för att vara skolhäst. Synd att nerverna sitter utanpå skinnet bara... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0