Något föll på plats

Idag har jag ridit Bejing och Diggilo igen och cyklat i motvind. Såg ut som en tomat när jag kom fram till skolan igen.

Bejing fick vuxenpoäng idag då hon för första gången fick ha en riktig dressyrsadel på ryggen! Hon var mycket mer framåt men är en liten kärring som helst ville slippa jobba alls och som gärna gör lite som hon själv vill för att slippa jobba. När jag väl satte ner foten ordentligt så skärpte hon sig och vi avslutade bra!



Diggilo reds utan lärare idag och jag red med omänskligt korta läder i dressyrsadeln (ingen vacker syn) men shit vad bra det gick! Hade full koll, han satte ordentligt på bakbenen och jag kunde utan problem sitta ner i hans trav. Allt klaffade! Himla kul, nu ska jag kämpa vidare med honom, då jag funderade på att byta "vuxenhäst" ett tag. Idag blev han lite stark först i slutet då han var trött. Riktigt nöjd emd ridpasset!

Nu ska jag göra mig i ordning inför bio i Jönköping med Matilda! Härligt och imorgon är det loppis på Gark, där i princip all min hästutrustning ska säljas. Känns lite tragiskt men så är det! The show must go on.


Kommentarer
Postat av: Caroline Bågfeldt

Sv: Hade varit toppen men jag har redan hunnit vara iväg och köpt ett ;) men tack i alla fal :)

Svar: Det var ju typiskt! Jaja tipsa gärna om någon behöver haha :)
Alexandra

2013-03-23 @ 17:17:56
URL: http://carolinebagfeldt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0