Topp 3 avramlingar

Funderade på om jag skulle ranka avramlingarna som de värsta eller allmänt misslyckade, så fick helt enkelt bli de mest minnesvärda och underhållande!
 
  • När jag hälsade på Hanna i Värnamo lånade vi varsin shettis alternativt ett russ (var i sjuan, ett bra tag sedan) och red ut! Var lite ovant med de korta stegen men då jag hade en riktig veteran kändes det helt okej. Vi kom fram till en skogsjö och tänkte "Ja, vi badar med hästarna!". Sagt och gjort så tog vi av oss alla viktiga saker, som exempelvis klockor. Var jättekul att plaska runt till en början, MEN plötsligt börjar vattennivån stiga, vilket jag inte kopplade först. Ponnyn bara lade sig rakt ner och rullade och sedan stod jag där med vatten upp över midjan och kom på att mobilen låg i ridbyxfickan... Kan säga att den inte gick att rädda. Rest in Peace knapptelefonen. Så mycket för att gamla hästar ska vara snälla och inte hitta på hyss!
 

  • När jag precis fått Lima åkte jag och hälsade på min gamla kompis Jenny i Fegen, då vi äntligen kunde rida ut ihop på våra ponnys! Problemet- Lima var riktigt stark, och jag hade knappt ridit ut med henne innan. Ändå gav jag mig ut på vanligt tränsbett och Jenny tog sin ledarponny hemma. När vi kom till en raksträcka och började galoppera stack Lima, jag kunde inte hålla henne bakom Jennys ponny! Denna ponny blev skitsur över att Lima närmade sig bakifrån och kickade lite mot Lima för att säga till henne att stanna på sin plats. Nästa problem- det träffade mitt ben och jag tjöt till, chockad och ramlade av, haha! Fick skritta hela vägen hem och hade skitont i benet just då, och finns ännu kvar ett lite ärr efter det. Som ridtjej får man tåla det mesta! ;)
 
  • Den senaste i tiden var när jag red utan lärare på Quick Step, en av skolans hästar. En riktigt häftig häst, men hon är inne i trotsåldern och hade kommit på att det var rätt smidigt att slänga av ryttarna istället för att arbeta. Sagt och gjort ville jag testa och först var hon bara tjurig, ville hänga efter dem andra och småstudsade lite. Gör galoppfattning och har långsidan framför mig och då börjar hon bocka, vilket inte var så farligt. Men efter halva långsidan ger hon sig in i en slags stegrande piruett och jag hamnar mer och mer snett då jag inte hängde med i svängarna! Druttar av och hästen trampar av både bett och huvudlaget går sönder. Lagom pinsamt att visa upp den för läraren efteråt och förklara att Quick Step nog behövde ett nytt träns... ;)
 
Vilka är era värsta avramlingar?? :)
 
Närgången Quick Step på bild!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Det är dem när jag har flugit av flera hästar eller samma häst under samma dag/ ridpass! Ett under att jag inte flugit av Prince så stollig och studsig som han är nu xD

Svar: Haha det är ju skitbra! Då var ju Landy värre den jäkeln ;) haha!
Alexandra

2013-03-02 @ 22:45:22
URL: http://absoluttilda.blogg.se
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Hej! Vill du vara med i våran bloggtävling där du kan vinna ett Amigo fleecetäcke i valfri färg och storlek? :)
http://ponnydressyr.se/2013/february/vinn-ett-fleecetacke-fran-amigo.html#comment

2013-03-03 @ 00:03:21
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Ellen

Min värtsa avramling måste nog vart när jag ramlade av på ridskolan för länge sedan och fick hjärnskakning.
Vilken fin häst på headern!! Jätte söt! :)
Om du vill så får du gärna kika in på min blogg och se vad du tycker! Ha det bra!!

Svar: Hjärnskakning, ush! Det var inte illa! Har haft turen att slippa sånadär ordentliga skador, ta i trä! ;)
Tack så mycket, är min gamla D-ponny Nakita :)
Det kan absolut göra när du kommenterar så fint ;)
Alexandra

2013-03-03 @ 10:48:38
URL: http://kidmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0