En dag från helvetet

Dagen kan beskrivad med ett ord: KAOS.
 
Sjukhusbesked på två personer som står familjen väldigt nära så föräldrarna fick åka iväg, motionera alla hästarna, mocka åt alla hästarna och sedan en väldigt nyttig lektion för Ann-C på stora Doc, även om jag fladdrade runt som en fågelskrämma! Ann-C är från Frankrike och även om hon bott i Wales innan är engelskan inte den bästa och därför blir förklaringarna himla enkla att förstå, då de måste vara basic. 
 
Jag är alltid så himla "snäll" när jag rider. Jag ber och ber om och om igen istället för att ryta till, kräva koncentration och faktiskt säga till hästen att lyssna på det jag säger och faktiskt utföra det DIREKT.
Någon som känner igen sig? Som känner sig lite snällare mot hästen av att köra på lite halvdant och låta hästen släpa fötterna lite då och då för att man inte har hjärta att sitta där och använda pisken.
 
Blev en ögonöppnare idag då Doc behöver "pang bom, nu gör vi det här, är du med är du med??" och när Ann-C hoppat upp och visat hur mycket finare han blev av pang bom ridningen så var jag övertygad att nu är det slut med meseriet. Från och med nu ska jag också vara pang bom, när det behövs. Får väl se hur länge denna iställningen håller ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0