Framtidsplaner

Okej, nu har jag testat på hur det är att bo utomlands, att bo i ett engelskspråkigt land och lära känna människor med totalt olika nationaliter; allt från danskar, tyskar, fransyskor, ungrare och såklart engelsmän... Jag älskar det! Man skaffar ett nätverk med vänner över hela världen!
 
Jag har redan min gymnasieklass utspridd över hela Sverige och det tyckte jag var lite häftigt, men detta är bara ett snäpp grymmare!

Okej, så jag älskar att resa. Ska jag söka till reseledare eller börja plugga, bli en utbytesstudent samt resa på loven som man då får? Bra fråga som jag tänker på dagligen!

Men OM det blir studier i höst är det dessa utbildningar det väljs mellan, alla från Linnéuniversitetet i Växjö.

Freds- och utvecklingsprogrammet

 Programmet har fokus på frågor inom hållbar utveckling, socioekonomiska förhållanden, mänskliga rättigheter, konflikter, säkerhet och fredsbyggande.
All undervisning sker på engelska för att förbereda inför en internationell karriär.
 

Informatörsprogrammet, inriktning kommunikation och utveckling


 Fokuserar på informations- och kommunikationsfrågor som bland annat kan omfatta konfliktlösning, freds- och säkerhetsfrågor, mänskliga rättigheter och fattigdomsbekämpning. 
Denna kan jag dock inte söka förrens ht 2015

Marknadsföringsprogrammet

Handlar om att förstå kundernas behov och att skapa, kommunicera och leverera värde för kunden; en produkt, en tjänst eller en upplevelse. Som marknadsförare är din uppgift att tillfredsställa kundens behov och sälja lösningar för dessa för att ditt företag ska tjäna pengar och att utveckla nya produkter, tjänster och upplevelser. 
All undervisning sker på engelska för att förbereda inför en internationell karriär.

Internationella samhällsvetarprogrammet, inriktning globala studier



Fokuserar på globala samhällsfrågor och relationer. Under utbildningen studerar du den globala samhällsutvecklingen med fokus på politiska, ekonomiska och kulturella omvandlingsprocesser. Syftet är att ge dig kunskaper i globala teman där bl a frågor om demokrati, internationell rätt, mänskliga rättigheter, migration, utveckling och interkulturella möten står i fokus. Som huvudämne kan du välja freds- och utvecklingsstudier, nationalekonomi, sociologi, statsvetenskap, eller tyska/franska/spanska.
 
Den genomgående tråden är att jag vill göra världen till en bättre plats för både djur, människor och planeten i sig. Kortfattat kan man väl säga att jag vill rädda världen (Y)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har också funderat på att plugga i växjö.. Värsta plugg staden typ ju haha ;D Plus att du inte är för långt bort ;)

Svar: Perfa helt enkelt!! ;) Fast hade velat bo i Kalmar vid havet, men där finns inte mina intressanta utbildningar :P
Vad vill du läsa där då?? :D
Alexandra

2014-02-15 @ 16:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0