Vad vore inte en bal på slottet...

Här har vi lite underbar balinspiration till alla 2014's studenter!
 
Klänningar


Denna ovan var jag sååå nära på att köpa.
Men jag har alltid velat ha en klänning med mycket tyll så det blev en ljusblå sådan istället. Men håll med om att denna är grymt fin!

Måste tillägga att denna (nedan) var egensydd- sjukt häftig!

 
 
 
 
Håret

Jag tycker det känns som alla överdramatiserar med smink och håruppsättningar.
Visst, det blir bra (!), men efter lite vind och lite dans så är håret förstört iaf. Sminket ska ändå vara naturligt för att inte dra uppmärksamhet från klänning och hår.

Därför körde jag på tutorials från Youtube och behövde aldrig känna att jag slängt en tusenlapp i sjön på något jag kunde fixa själv, eller iaf med assistans från mamma ;)

Här är lite hårinspo! 

 

SKOR

Höll på att glömma detta, just pga att skorna inte spelar någon roll alls. Jag hade ett par svarta, vanliga klackar och det var inte mer med det. Skorna spelar först roll när man har en klänning som är "waterfall" och på så sätt visar upp en del ben. Annars, ta klackar ni har hemma, ingen kommer tänka på det mer än du. 



Såhär såg jag ut på min bal!


 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0