Back to basic

 
 
 
På något konstigt vänster har jag utvecklats massor i min ridning sedan jag kom till Wales, även om stor del av ridningen har varit uteritter i skritt och trav. Varför?
 
Jag har kommit fram till att det är begreppet "Back to basic" som klivit in i bilden. På dessa uteritterna har jag haft massor av tid att fokusera på min sits, handställning, frågeställningar som "är hästen rak i hela kroppen, skjuter på lika mycket med båda bakbenen, är bogen på plats, sitter jag lika mycket på båda sittbenen, har jag lika mycket tryck i båda stigbyglarna?" 
 
Dessa frågor ställer jag mig själv om och om igen och det verkar ha gett resultat. Sedan har de ungefär 6 ridlektionerna för Ann-C gjort underverk! Hon har fått mig att bli mer följsam i min nedsuttna trav, mer stabil i skänklarna, tuffare, och hjälper mig med hur jag ska tänka med mina problemartade galoppfattningar. Det hjälper även att hon är så brutalt ärlig. Med kommentarer som "That's was a HORRIBLE transition!" blandat med "PERFECT! That's perfect!" är det svart och vitt, precis som jag behöver ha det. Rakt på sak liksom.
 
Det jag vill säga med detta är helt enkelt utnyttja din ridtid! Även din slöa skrittrunda i skogen kan bidra till din utveckling som ryttare. Så du gör bäst i att uttnyttja varje timme, varje minut och varje sekund.
 
Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0