Här gick jag och hoppades på en bra dag..


Blossom på bild!


När jag började dagen så effektivt som att laga ett hål och dragkedja på min tröja under frukosten kände jag "Jäklar, den här dagen blir bra!". Sedan skulle vi dessutom hoppa lite, ännu bättre ju! Har inte hoppat sen..? Plönninge? Jäkligt många månader sedan.
 
Men det var då saker började gå snett. Red ponnyn på ridbanan, vilket jag aldrig gjort innan. Upptäckte hur jäkla oliksidig hon var på volter och att rumpan flög ut överallt. Hade ett riktigt hårt pass där jag pushade henne att jobba och hon svarade med att bocka. Ska be någon kolla på henne imorgon när jag rider.
 
Så ja, det ridpasset var ungefär käpprätt åt helvete.
När jag hoppade av såg jag att min ena dragkedja på mina älskade Bocaj hade gått sönder. TOPPEN.
 
Dagen blev lite bättre när jag red mammans storhäst Blossom och hon var såpass avslappnad att jag vågade att hoppa lite (som sagt, känd för att smälla av folk i galoppen och speciellt när man hoppar. Landar du i obalans åker du av.) Hon var himla glad över att hoppa så vi körde travhoppning istället och koncentrerade oss på formen och avspändheten. Avslutade riktigt bra! :)

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0