Ett kalasbra pass

 


Hur långt har det gått om man väljer ett dressyrpass framför en uteritt? Inte likt mig, ska kolla så jag inte har feber...

I vilket fall så lekte jag runt på 20 åriga Blossom och jag önskar att jag hade fått rida såna här hästar hela min ungdom. Vad hade jag varit på för nivå då?

Man underskattar verkligen läromästare, det låter ju sååå tråkigt på annonser. Klart man hellre vill ha den där halvgalna hästen med massa potential, men är du verkligen redo för den? Efter att ha haft en läromästare är du antaligen fit for fight och redo att ge dig på det mesta.
 
Man borde ju köpa en äldre häst/ponny som gjort ALLT man vill göra, kan ALLT man vill lära sig och sedan är det bara att sätta igång. Det positiva med läromästare är att de inte gör rätt om inte du gör rätt och ja, då gäller det att traggla och lära sig rätt från början. 

Blossom är precis så här, och jag älskar det! Som jag nämt innan så är hon rätt tydlig när hon tycker man gör fel = X antal bocksprång för att väcka ryttaren. Mestadels kommer dom om man inte är tillräckligt avslappnad i sitsen under galoppen, vilket är min akilleshäl. Därför är Blossom perfekt och jag hittar nya knappar och lär mig nytt varje gång jag rider henne i paddocken!
 

Kommentarer
Postat av: Annster

Vacker häst :)

Svar: Ja, märks inte att hon är 20! :)
Alexandra

2014-03-19 @ 23:06:48
URL: http://annster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0