Mörkrädd, magknip och tappad haka...

Det är mina reaktioner på EU-valet, kort och gott. Men kort och gott duger inte, här ska ventileras åsikter som det sig bör på en blogg!
 
Först och främst så blev det stora framgångar för mina två favoritpartier- MP och FI! Väldigt skönt att få in lite vettigt folk i EU-parlamentet...
 
På något sätt har jag alltid utgått ifrån att folk i riksdagen vill andra väl, att de har lite medkänsla, en förmåga att förstå logik, är solidariska och öppna för förändringar.

När jag sedan såg att SD vuxit enormt kände jag bara "VAD FAN ÄR DET HÄR!?". Jag är stolt över att vara svensk då jag ser oss som ett välutvecklat land, där vi har rätt till abort, att älska den vi vill, fri utbildning och hjälper folk som flyr från krig. Efter att ha spanat in resultatet från Sverige och andra länder kändes det som jag kört med en smutsig vindruta och plötsligt såg jag glasklart. 
 
Vi håller på att köra i 180 mot ett stup, vi är på väg bakåt i utvecklingen igen och folk som röstats in i vårt freakin Europa Parlament vill ta bort rätten till abort, tror att "Homoäktenskap orsakade översvämmningar" ( ÄR NI SERIÖSA UKIP????), "Förintelsen var bara en detalj i andra världskriget" (Jean Marie Le Pen- Frankrikes Front National), häver ur sig "Vilket Auschwitz? Var du där?"(Nikolaos Michaloliakos, partiledare för Gyllende Gryning i Grekland) "Registrera alla judar, det är en nationell säkerhetsrisk" (Jobbik i Ungern), "Kvinnor borde inte ha rösträtt" (Janusz Korwin-Mikke, partiledare för Nya Högern i Polen)....

Detta är uttalanden av männsikor som nu har fått inflytande i vårt Europa Parlament.
De ska alltså sitta och rösta om viktiga frågor som kommer ha stort inflytande på våra liv.

Är det bara jag som får ont i magen av att läsa detta?
Är det bara jag som blir rädd av att sånna här personer ens FÅR sitta i ett parlament? 
Är det bara jag som får lust att storma in i Parlamentet, dra världens bästa tal om jämnlikhet, demokrati och miljö, peka "Fuck you" till nazisterna och sjunga "Love will save the Day"?

ÄR NI PÅ? VI MÅSTE REAGERA!!

 




Källor, som ni borde läsa!
16 vidriga åsikter som Europa röstade på och du borde känna till
En av de mörkaste dagarna sen andra världskriget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0