Provridning, igen!


I söndags blev det provridning. I princip hela dagen! xD

Skulle ridit tre D-ponnys, men så blev det inte.  Det fick bli två då vi märkte att en var för liten (såg ut som en liten C) så hoppade aldrig upp. Kollade på ägarens andra hästar, då hon hade Connemara uppfödning! :D Det var roligt och hon berättade mycket om dom för oss! Tycker jättesynd om en hingst hon hade. Den hade framtiden för sig, jättelovande tävlingsponny! Men när han stod på en serminstation fick dom helt plötsligt tillbaka han och han var skadad. Dom som lånat honom sa inget om vad som hade hänt. Så han kan aldrig ridas igen :( Så himla synd!


En annan skimmel, som heter Flickan, red jag på eftermiddagen. Vet inte hur jag ska beskriva henne. Hon var hård i munnen, men samtidigt mjuk. Hon var känslig och istadig på samma gång. Hon spände sig väldigt lätt om inte ryttaren var helt avslappnad. Så jag red bara i skritt, trav och lite galopp. Det var inte lönt att försöka hoppa ens. Vi passade inte för varann, helt enkelt!


Så tar jag den ponnyn som jag red först sist xP bara för att avsluta bra förstår ni. Det var såhär. Mamma hade jättestora förväntningar på den lilla fuxen, men det blev ju inget. Jag hade stora förväntningar på Flickan, men vi passade inte ihop. Vi åkte bara förbi en annan D-ponny för att "vi ändå skulle ner". Vi hade inte ens fått några fler bilder än i annonsen och inga filmer! Och så blev det han som var bäst! :D


Han gick superfint i dressyren, väldigt pigg, men kontrollerbar i hoppningen! Kändes jättebra och mamma kunde utan problem rida på honom också. Han har några småfel, som att han krubbiter lite. Så vet inte, det är ju inte så roligt! Men, annars, var han jättehärlig! :D

Här kommer några bilder på Billy!



Kommentarer
Postat av: Tha Matilda ;)

Gud så fin Billy är ! ;D <3



MISS U BABY ! <3333333

2010-08-30 @ 21:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0