Hästskötarkursen!


Fredag kväll började med att jag åkte till Gark för att hjälpa till på kursen. Vi var väldigt få båda dagarna men vi fixade det bra ^^. Lite kaos första kvällen när några ungar var lite för pigga o glada... Det fixade sig tillslut! Vi åt tacos och hade "fångarna i stallet" som är mångas favorit med hela kursen! Det är i stort samma sak som fångarna på fortet. De ska leta ledtrådar, utföra uppdrag, svara på frågor i "tornet" och allt avslutas med en stor final  och i år så fick vinnarna godis (Y)! Alltid uppskattat verkar det som ;).  Senare så blev det lite filmer och till min besvikelse blev det ingen spökrunda :(. Dte var nog det som jag mest sett fram emot xD




Lördag åkte jag dit igen och åt frukost och sedan gick vi ut i stallet och jag berättade om hästens muskler, kroppsdelar, skelett och lite liknande:P. Sedan fick de rykta och fläta inför visning för hand som jag också visade hur man skulle utföra (nu kom skolans prov till användande ;)) och sedan fick de visa upp sina iordninggjorda ponnys för mig :). Det gick bra, förutom att några hade svårt att komma ihåg vilket håll de skulle vända åt (A).



Sedan blev det lunch med makaroner och köttbullar(som tog slut) och tillslut så blev det dags för andra favoriten- Voltige och Tömkörning! Matilda skulle visa hur man skulle göra på voltigen men gjorden satt för löst så när hon tog i den så gled alltihop på sidan(dessutom padden som hon satt på) så hon ramlade av xP Då kom Emma lägligt med sin kommentar till barnen som tjatat "Och det är därför ni inte får galoppera!" XD. Matilda bara skrattade så hon var nog helt okej ;)


Jag och Angelina hade hand om tömkörningen så vi turades om att undervisa och springa med Millini som blev lite trött heheh... Alla var jätteduktiga, verkligen! För vissa tog det ett tag och andra bara kunde direkt, trots att det var första gången! :O Som avslutning blev det diplom utdelning, utvärdering av kursen och glass ;D






Detta var lite kaos ibland, men väldigt roligt!! :D Snart börjar övningar för Luciashowen istället ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0