Jobb, jobb, jobb

Idag så kände jag mig väldigt seg, eftersom jag mockade mycket långsammare än Hinni. hehe... Red två hästar idag och det blev Rindill och Njáll :). Har äntligen lärt mig att tölta :D (Y)! Alldeless själv, faktiskt ;).

Sedan blev det upp till Florran och hon är lite sur över att vi försöker bli ledare. De flesta hästar sjunker i rang när de är skadade, men Florran känner sig då osäker och försöker ta ledarskapet genom att först "hota" oss och om vi inte flyttar oss så kan hon fullfölja hotet. Därför flyttar vi henne mycket fram och tillbaka, eftersom den som styr över den andres fötter bestämmer.
Försökte komma ihåg allt från Annas lektion, med mammas hjälp. Inte bra med mammor som tränare, hehe... Men efter en  stund fattade jag vad mamma menade och då gick det jättebra, även om jag nästan aldrig är nöjd (a)... Vet inte varför, men jämför mig jämt med andra och vill vara bättre :P. Jobbar henne i låg form så att hon använder rätt muskler, för hon är så högrest i sig själv. Som Anna sa; med en framtung häst måste man sätta mer på bakbenen och jobba i hög form, en högställd häst behöver jobbas i låg form för att sträcka ut sig. Ska bli spännade att rida på Plönningehästarna nu, tror jag utvecklats ganska mycket under lovet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0