Skutt

Idag cyklade jag ut till stallet och eftersom det var väldigt tomt så la jag fram travbommar och två hinder på medellinjen på ungefär 30-40 cm tror jag.

Tanken var ju att få henne att inte dra efter hindrerna och när jag red i lätt sits fungerade det suveränt!
Kunde lägga henne nära hindret så hon lugnt rullade över det och kunde ta tillbaka henne direkt.

Hon trivdes absolut bättre att hoppa på nova bett ;)

Däremot fick jag kämpa i traven, jag misstänker att jag inte har den sitsen som hon vill ha där, eftersom jag blir lite vinglig då sadeln inte ger så mycket stöd.
I skritt och stående i galopp är jag som stadigast och därför blir ju resultatet därefter :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0