Typiskt...

Bad veterinären ta en titt på Nakitas svullnad och eftersom det är över senan ska hon vila i en vecka- för säkerhetsskull!

Hon får gå i hagen och jag ska även linda med back on track varje kväll och om det inte är bättre om en vecka så bör hon ska kollas med ultraljud så det inte är en blödning i senan.

Men förhoppningsvis är det inte såpass allvarligt då hon inte haltar och det bara är som en liten "bula" på utsidan av benet. Hade det sett ut såhär hade vi fått åka in direkt. Allvarlig senskada på bild!


Jag blir galen på mig själv! Nu står jag ensam i skåne med en halvt skadad häst- inte kul att ha det ansvaret själv.

Önskar att jag satt på benskydd första dagen så hade det aldrig hänt, men tänkte in på det då Nakita aldrig brukar bralla så.
Sånt här kan man ju tänka på en evighet- "om jag gjort så istället, om jag inte gjort så.. blablabla"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0