Om konsten att fånga dagen

Denna filmen känns bara "Carpe Diem", ett himla uttjatat citat men ändå väldigt bra. Det betyder att man alltid ska försöka se det bästa i varje situation, det bästa i varje dag och när allt är grått och tungt får man tänka på att man inte kan få en regnbåge utan lite regn.
 
Filmen heter "The Bucket list" och jag ska påbörja att skriva min egen lista med saker jag ska göra innan jag dör.
 
Det inspirerar mig så himla mycket, livet stannar ju inte här i Svensson-livet, om vi inte bestämmer att det gör det. Vi har alla möjligheter att göra vårt liv bättre än bäst, varför inte ta chansen? För att använda ännu ett uttjatat citat; Vi lever bara en gång.
 
 
 
 
Och så kan jag ju slänga in trailern för filmen också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0