"Ridsport förstör självkänslan"

Läsvärt inlägg från tjejen som säger vad hon tycker! Spana in här.


Det Evelina säger är att ryttare kan räkna upp en evighets lång lista på saker vi behöver förbättra och som vi inte är bra på, vilket jag själva också kan! 
 
Exempelvis;
★ Jag behöver bli tuffare i min inverkan
★ Inverka mer överhuvudtaget
★ Kunna sitta mer följsamt i traven
osv, osv...
 
Det som de flesta har problem med däremot är att säga något de är bra på ridmässigt. Där brukar de flesta bli stumma och stå svarslösa. En av ridlärarna på Plönninge brukade tvinga oss att säga något bra vi gjort under lektionen, vilket såhär i efterhand var en bra övning men just då var det bara "jobbigt och onödigt".
 
Låt oss alla skriva ner åtminstone tre saker vi gör bra, något som är vår styrka som ryttare. Det kommer kännas bra att läsa upp de punkterna när det känns som allt man gör ändå inte är tillräckligt bra och man står och stampar på samma ställe. Jag publicerar tre styrkor i min ridning senare!
 
Ni får väldigt gärna dela med er era styrkor och svagheter i kommentarsfältet- vi alla har dem! Go, go, go!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0