Breezen

Idag red jag som sagt dressyr för Maud, vår lite strängare ridlärare som valt att inrikta sig väldigt mycket på mig, vilket jag inte alltid ser som positivt..

Idag red jag Cool Breeze som var på ett väldigt dåligt humör och ville inte alls sätta sig på rumpan så fick bråka lite om det. Vi lyckades ändå hyfsat med varje moment och övade även på motställd skänkelvikning, vilket tog ett tag att koppla för hjärnan. Motställd skänkelvikning innebär att hästen är ställd åt hållet man flyttar till, så blir en helt ny grej.

Fick lite beröm då och då vilket förvånade mig själv, kändes ovant! :)

Imorgon blir det två hästar på förmiddagen och sedan en häst till på eftermiddagen. Därefter går jag på helg och tänker minsann köpa mycket godis, behöver det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0