Vinn drömresan

Jag har vissa länder och destinationer som jag är så taggad att besöka och uppleva! De två största är Australien och USA, men högst på listan hamnar ändå staden Los Angeles, California.
 
För mig representerar det den perfekta staden. Storstadspuls, hav, surfing, värme... Denna bild beskriver stället himla bra enligt mig själv, med palmerna i förgrunden till stadens skyline.
 



I Los Angeles finns så mycket att se! Exempelvis Hollywood Hill, Universal Studios, Hollywood Walk of Fame, lära sig surfa och storstadsliv i allmänhet.

Jag är en tjej som är kär i resandet i sig. Jag älskar att upptäcka nya platser som jag aldrig sett förut, att gå på upptäcksfärder där det nästan ingår att gå vilse och möta att härliga människor i det nya landet. För ett tag sedan hittade jag ett ord för det jag faktiskt är "drabbad" av: Wanderlust. Det beskriver verkligen det jag vill göra mest av allt, resa och upptäcka. Allra helst hela världen, men man måste ju börja någonstans och en bra start vore såklart Los Angeles!

Varför ska jag vinna en sån här drömresa då? Well, vi vet nog alla att om det inte kostade så mycket för en student att resa så skulle jag redan nu vara på god väg jorden runt. En tävling som den här kan få drömmar att gå i uppfyllse och ge minnen för livet. 

Tävlingen anordnas av Momondo.se och kan hittas här!
 
Bildkällor: Bilderna är klickbara
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0