Varför har ingen förklarat detta för mig??

Ni kanske minns att senaste ridpasset på Harley hade lite...kommunikationssvårigheter kan man väl säga haha.. De senaste dagarna har jag verkligen varit superkritisk till min ridning och det gjorde resultat direkt.
 
Jag skulle inte säga att jag hittat nya knappar på just Harley utan snarare nya knappar i min ridning i allmänhet och det jag upptäckt är så skrattretande enkelt att jag blir förbannad att ingen har förklarat detta för mig.
 
Varför har ingen av de 10-tals tränare jag haft stoppat mig och förklarat hur jag egentligen ska rida? Vad gör alla oändliga övningar för nytta om jag inte har en aning vad jag håller på med? 

Nä, mitt tack går till Ann-C, en outbildad tjej i 20 års åldern som aldrig haft en egen häst.
 
Hon öppnade mina ögon, satte mig på rätt tågräls och sedan har jag bara tutat och kört, testat nya vägar och nya sätt att förändra och förbättra min ridning. Jag har upptäckt de största grejerna själv genom att teoretiskt lära mig så mycket jag kan och sedan testa mig fram i praktiken. Jag har inte haft en "äkta" tränare här i Wales och jag har antagligen inte ridit i paddocken mer än 3 veckor sammanlagt.
 
Varför har jag då lärt mig mer än jag gjort på 13 år som ryttare?
Jag har blivit min egen tränare och det har fungerat skitbra.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0