När pusselbitarna faller på plats

 (SKULLE PUBLICERATS IGÅR)
 
Jag håller på och trappa upp arbetet lite för Blossom då hon ska iväg och tävla nästa helg! Därför var dagens ridpass inte bara "ett underhålls-pass" tills mamman srider nästa gång utan idag satte jag rätt mycket press på henne!
 
Jag har inte pressat henne så mycket i galoppen innan då hon lätt tjurar ihop fullständigt och då det inte är min häst vill jag inte skapa/förvärra ett problem. 
 
Idag, mina vänner, fick vi in redigt med power i galoppen och hon höll sig relativt avslappnad. Det som är så bra med att rida Blossom är att så fort hon spänner sig vet man att man själv, omedvetet, har spännt sig någonstans. Då är det bara att försöka slappna av överallt, låtsas att man är en "Jelly" och sedan går det kanon!
 
Ska skriva ihop ett inlägg om varför jag i hela mitt liv haft svårt att rida s.k "tröga, lata" hästar. Allt har ju sin förklaring.. ;)
 
 Nu väntar Skype-samtal med fina Matilda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0