Ordet "Politik" gör mig sömnig

Tyvärr är det ju så att jag alltid har tyckt att politik är så himla ointressant.
Man satt där i skolan och skulle plugga in alla olika partier, vänster hit, höger dit och jag ville bara banka huvudet i skolbänken. Såååå tråkigt!
 
Det är först på senare tid som jag insett att om man verkligen, verkligen vill göra skillnad i världen så måste man sitta bland alla Top Notch personer i riksdagen eller EU.
 
Därför är det ju så oerhört viktigt att vi röstar på rätt personer som ska företräda våre egna åsikter.
Känner man att man verkligen har noll koll, är för lat för att läsa på om partierna eller att inget parti passar ens egna åsikter- Då hoppas jag av hela mitt hjärta att man istället för att sitta hemma och slötitta på TV åtminstone går och röstar blankt. Då har man visat att man inte är nöjd med utbudet och man har använt sin rösträtt, något som är självklart för oss här i Sverige men inte lika självklart i andra länder i världen.
Att inte använda sin rösträtt är som att spotta de som kämpar med sina liv för att få demokrati rätt i ansiktet.

Ta inte vår demokrati för givet, det är vår chans att förändra världen.
Vi har makten, vi, folket.
Det är VI som väljer folk som vi anser värdiga att styra vårt land. 
 
Det är val i höst.
 
Make your vote count.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0