Sliter av mig håret i frustration

 
 
Alltså idag har jag bara varit så himla frusterad. Hur kan min garderob ha blivit dubbelt så stor, eller ännu viktigare, DUBBELT SÅ TUNG (!!) under dessa månander? Har suttit hela eftermiddagen och kämpat för att lyckas klara viktgränsen och samtidigt lyckas få med allt. Extra-lådan är redan proppfull. What to do?..
 
Det problemet lämnar jag till en annan dag och låter därför bli att slita av mig håret idag.
 


Kan ju slänga in att jag trimmade både Harley och ponnyn Belle i paddocken igår!
 
Harley behöver egentligen ut och galopperas långa sträckor, för han orkar inte hålla galoppen särskilt länge. Han var väldigt fin i formen, som vanligt, och självbärigheten var det inget fel på! Nöjd med pojken :)
 
Belle är ju lite intressant då hon för sin ålder är väldigt efter i utbildningen. Beror väl mest på att det är flickans ponny och ja.. Ridning i paddocken händer kanske 1 gång var tredje vecka? Annars rider hon väl ut med oss 2 ggr i veckan( om man har tur, annars blir det en gång) och resten får hon vara handhäst eller vila.
Inte så konstigt att utvecklingen står stilla liksom.
 
Jag jobbade mest med att få henne att bära sig själv och sätta sig på rumpan. När jag väl fått henne där var det bara att vakta vänsterbaken så hon inte fuskade genom att sätta rumpan innanför spåret. Fick vara extra noga med det i högergaloppen för annars så fick vi ingen galopp alls eller så orkade hon inte hålla den.
 
Där ser man hur viktigt det är att ryttaren ger rätt stöd och rätt hjälper, annars kan det gå åt skogen. 
(Som det gick när jag red henne för några månader sen då jag tog en fajt istället för att leta upp problemet och se hur jag kunde jobba utifrån det. Det är så skönt att man utvecklas!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0