Nytt föl och barnvakt!

Stallsysslor, strykning av ett berg av tvätt medan jag kollade på DIY-videos på Youtube, ett nytt föl kom till världen på eftermiddagen och ett svettigt ridpass på Harley. Så såg min arbetsdag ut!
Efter detta var jag även barnvakt fram till 10-tiden och imorgon väntar en ledig dag!


Bild från Tresaison Stud's FB
 
Lite tankar kring ridpasset
 
Harley MÅSTE få mer respekt för skänkeln så jobbade på att göra många förändringar som byte av gångart nästan hela tiden och att få han loss från handen. Han har börjat hänga lite mer i handen det senaste och det är inte populärt hos mig! Fick han ordentligt på rumpan och lyfte upp han voilá så var han loss och fin i handen igen, härligt!

Det blir ju lite knasigt när man är flera ryttare och rider på olika sätt. Jag prioriterar exempelvis snabba reaktioner för skänkel, självbärighet och att bara ha som en sytråd i kontakt till hästens mun. Där vill andra ex. ha mer kontakt i handen vilket just denna hästen tagit chansen att hänga i.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0