Hoppning!

Igår hade jag två prov, både i matte (Statistik) och engelska och det gick helt okej tror jag.

Idag har jag haft hoppning på lilla Flugan, det är 3:e gågnen jag rider henne :P. Undrar hur hög hon är(?), men gissar på ca: 155 cm :). Hon är 17 år och har tidigare tävlat 110 :).

Vi övade först på upphöjda travbommar på volten och sedan hoppade vi en böjd linje där första hindret var lågt och andra hindret höjdes eftersom :P Vi övade också på olika antal galoppsprång.

Gick helt okej, förutom en gång då Flugan tryckte på och hoppade av alldeless för tidigt så jag höll på att trilla av xD. Satt kvar och vi avslutade på 1 m, då hon började fega ur på 110 "/. Men hon är ashärlig att hoppa och jätteduktig trots sin storlek! :D Pigg och glad och gasar på lite mycket ibland när hon tycker det är extra kul ;D




Bild på Flugan från Plönninges hemsida :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0