Orsaken till allt

När Jenny var här (igår)red jag inte så länge, blev lite i snön och sedan en stund i ridhuset. Även om jag gjorde övningarna hon brukar lossna på (skänkelvikning mot väggen, öppna o liknade) så slappnade hon inte riktigt av som jag ville och som hon brukar.

Därför ville jag att mamma skulle kolla när jag red barbacka idag, eller ev. rida själv om det var jag som gjorde något, men efter att bara arbetat i skritt med lösgörande övningar en stund så ville hon fortfarande inte, vilket var olikt Florran. Därför hämtade vi longerlina och kollade på henne, det gjorde Pamela också. Vi såg inget men när vi tryckte på hennes rygg reagerade hon vid höger bogblad. Har tyckt att sadeln är lite tajt där, men en annan sa att den var okej så länge vi hade en padd också. Så nu behövs hoppsadeln också fixas till och förhoppningsvis räcker det med att ändra bommen.

Så förhoppningsvis kan en sadelutprovare komma nästa vecka och till dess är det barbacka och massage med Arnika Gel som är bra för stela leder och muskler (Y)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0