Sista dagen på praktiken!

Idag skulle jag jobbat 9-17 men sista patienten var klar 16 så fick gå då (Y)!
Idag har det varit chipmärkning, borttagning av tandsten, vaccinationer, ihopsymnad av svans och mycket mer! Man kan inte säga annat är att det är omväxlande arbete för vetrinärer :).
Denna veckan har jag lärt mig mycket bara av att titta och lyssna, men praktiskt har jag:
  • vaccinerat en katt, övat att sy igen sår (på en tvätttrasa) och också att klippa bort stygnen.
  • rengjort öron, droppat ögondroppar och samlat ihop kiss till urinundersökning (Y)!
Tycker att jag fått göra väldigt mycket ända, och det gör det hela roligare! Kan inte annat än att rekommendera att praoa hos en vetrinär och hoppas att ni också får prova på nya saker!
Måste ringa runt o m praktik efter jullovet snart också, har några alternativ jag funderar på ;)...

Om ni undrar tog mamma hand om Florran idag då jag skulle jobbat sent och mamma ändå tog ledigt för att vara med på biolighten. Det var tydligen mycket bättre idag, så hoppashoppas det är ännu bättre på söndag då hon behandlas igen! :D
Imorgon  blir det att sitta på läktaren hela dagen och kolla på Jens Fredricsson träningarna. Synd att man själv inte kan vara med, men man lär sig av att lyssna också ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0