Home, sweet home

Idag började dagen med matte (Y)... Hann i alla fall klart med läxan :) Sedan hade vi datakunskap, men hade inget att göra så satt bara på facebook typ ;)

På eftermiddagen hade vi stallet! Det första man såg i stallet var väggen full med stalltjänst att göra! :O Dessutom hade jag superbråttom till bussen efter skolan eftersom vi slutade så sent(halv 4) idag. Men ändå hann vi, duktigt klassen ;D

Sedan hade vi ridning! Jag fick äntligen rida Diwa! :D Mysig va hon, pigg och lätt i formen:) Vi hade tempoövningar på galoppbanan (önskar  någon med riktig kamera tagit kort på hur jag såg ut efteråt XD Alla sa att jag såg ut som en enda lerklump (A)).

Vi övade på att rida i banhoppningstempo, ett lite snabbare tempo och sedan blev det ett ännu snabbare tempo-då gick det fort! Diwa ville sticka några gånger och bockade ibland när vi skulle börja galoppera, men hade ändå kontroll hela tiden! ^^ Detta hoppas jag vi får göra igen, med en lite mindre grupp som inte är runt 8 ekipage stor!;P

Bilden är från Plönninges hemsida!




Ikväll var min familj bjuden till Hanna Johansson, nice ;D! Är där nu :)
Kolla in hennes fina fotoblogg : http://tovatindra.blogg.se/

Imorgon blir det provridning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0