Sunday



Idag har jag tillbringat dagen med att provrida två D-ponnier i Göteborgstrakten :D

Den första var en hoppkanon , verkligen talang för SM en dag(?) , svår i dressyren och det sa ägarna att det tar ett tag att hitta knapparna. Men det som inte funkade var hans sadelgjordstvång.

Med ägaren var det okej men när en främling(jag) skulle hoppa upp och nästan hunnit sätta mig i sadlen,flyger han iväg flera meter och jag landar på fötterna medan ägaren försöker få honom att lugna sig. Tillslut kom jag upp men det tog ett tag innan han lugnade sig. Dessutom flög han iväg när jag hoppade av, även om ägaren höll han båda gångerna "/ Hade man haft tid att träna bort det hade det kanske funkat, men det har jag inte "/








Den andra var en liten D-ponny! Verkligen utstrålning, snälla ögon och jättemysig! Tävlat mest dressyr och det gick väldigt bra när jag började förstå hur jag skulle göra.

Hoppning har hon inte gjort så mycket men hon var så söt när hon hela tiden gjorde sitt allra bästa! Tyvärr var hon lite liten för mig, eller rättare sagt på gränsen och det är ju inte rätt mot henne att jag, som nästan är för stor, köper henne :( Hade hon varit maxad hade jag varit vääldigt intresserad, även om jag själv fått utbilda henne lite i hoppningen.

Men hon var verkligen en liten glädjespridare och hon var så rolig att rida!! :D:D Som sagt, önskar att hon varit större "/

Vad tycker ni? Är jag för lång? :P






Bilder, och kanske även film, kommer!!! ;D

Kommentarer
Postat av: Matilda :D

Gud så söt den sista ponnyn va ! :D

2010-10-09 @ 10:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0