Bus/Dressyrtrimm!

Började med att skritta fram på terrängbanan och sedan bestämde jag mig för att jag likväl kunde galoppera fram där också! Red på vanligt tredelat och det gick skitbra!
Hon höll tempot och jag behövde bara följa med :D

Sedan red jag över bommar i alla gångarter och tog även ett litet skutt över två sockerbitar som stod bredvid varann, i dressyrsadel (Y) Inget högt, men bara lite bus ;)
Sedan började jag kräva lite mer och märkte att även fast hon kändes följsam och avslappnad så släppte hon inte bettet som hon brukar( hon biter sig fast i ena sidan innan hon slappnar av ordentligt) och kändes stenhård i munnen. Ush! Mamma sa att hon har varit så sen jag åkte till skolan för 2 veckor sedan och att hon först slappnade av "ordentligt" denna veckan.
Tillslut slappnade hon av och blev sådär underbart lyhörd och mjuk som bara hon kan vara <3 Då följer hon ens minsta vink!
Funderar ändå på om vi skulle kunna klämma in ett tandläkarbesök för damen i veckan, tror det är på tiden! Vet dock inte när hon kollades senast av förra ägarna, måste checka det också :P

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad kul! jag vill också testa galopp ;)

2011-04-16 @ 23:59:35
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Bebbaaan

Fin blogg!:DD Du har så snygg design så tror nästan att jag börjar följa din blogg.. : D

2011-04-17 @ 23:01:10
URL: http://bebbaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0