Tömkörning?

Idag så har jag, för första gången någonsin, tömkört Florran!!
Ingen aning om hon gjort det innan så tog det lugnt och mamma ledde henne i början. Övade mest i skritt och efter ett tag verkade hon förstå vad det gick ut på  så tog lite trav oxå. Övade avsaktningar och igångsättningar i skritt med hjälp av rösten och det gick skitbra!

Jätteduktig var hon och hon slappnade av ordentligt, jobbade i låg form och lyfte svansen och allt! Så det kommer nog bli ett tömkörningspass i veckan med tiden, bara skönt för henne att slippa ha någon på ryggen lite ;)

Om ni undrar varför jag försöker jobba henne mycket i låg form är det för att hon har lättast för att jobba i en högre form och principen med detta är att "alltid jobba med det som hästen själv hade valt bort, eftersom det är det den behöver arbeta med!"
Min gamla ponny var tvärtemot Florran(hon blev lätt framtung och skulle absolut inte gå i låg form). Kan ju säga att det lät bättre när min tränare Lotte sa det .. (Y)
Hoppas ni förstår hur jag menar iaf ;)

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

sv: hon är 11 år :)

2011-08-08 @ 23:39:07
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: alvida och alice

Superfin blogg!

var med och tävla om "veckans blogg".



http://alvidaochalice.blogg.se/2011/august/veckans-blogg.html



/alvida och alice

2011-08-09 @ 18:56:15
URL: http://alvidaochalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0