One step at the time

Inte ridit Nakita sedan torsdag (?) eftersom jag varit sjuk, men det är mycket bättre nu.
Mamma red igår och testade då galoppera över en bom och det gick bra så då ville jag ju också testa idag! ;)

Red över bommen i en åttvolt i trav först och de första gångerna spände hon sig lite men sedan slappnade hon av fint.
Även i galopp gick det bra, jag har lättare för att rida i lätt sits (fråga mig inte varför..?) och fick till henne väldigt bra i halvhalterna då. Så fick tag i henne direkt om hon försökte springa, kändes bra! :)
Dock blev hon lite spänd efter att ha jobbat med galoppbommen och det i princip var storm utanför så då fungerade inte traven så bra :/
Men VÄLDIGT nöjd idag!


Så nästa gång tror jag att jag börjar med en galoppbom och sedan lägger upp den på en sockerbit! :)
One step at the time.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0