GÖTEBORG HORSE SHOW 2011!

PROGRAM, LÖRDAG FÖRMIDDAG
*Young Riders Krafft Cup- Hoppning 1,40 m
Här var det med många duktiga ryttare, men det var en som stod ut. Amanda Landeblad på Anna Nicole red väldigt stilrent och det var också hon som blev vinnaren! Här på bild!


* GP- ponnyn, Hoppning för C-ponnyer 90 cm
Fanns väldigt många lovande ryttare här också! Kul att se! Tycker dock det är synd att de inte har någon sådan här cup för D-ponnyer, inte för min skull! Jag skulle säkert svimma av skräck om jag var med xd Tycker bara att det borde finnas fler stilhoppningstävlingar! Det är så många som vinner på dålig ridning!
Altt började med att Douglas Lindelöw kom in på en D-ponny(?) och visade banan :O Coolt! Satt på den för första gången idag, nollade utan problem ;)
Den välkända Nicolai från ponnyakuten var med, och det hördes på tjejerna i arenan ;)
Lite kul att Bilbo, som varit så rädd, var den enda som stod helt stilla på prisutdelningen när alla andra dampade loss (Y) Bilder på han & Bilbo!



Sedan måste jag säga att Evelina Lindh, som vann, var helt otroligt duktig! Vilken talang! Det tyckte Edwina Alexander också ;) Älskade hennes halvdampiga ponny- Ballyhar King! Den hade jättefint steg, hoppade fint och hade bra framåtbjudning! Tjejen var också den yngsta i hela startfältet, och vann överlägset. På en ponny som hon haft i 2 veckor... :O Applåder till henne bara, hon kommer gå långt :)

*Stipendieutdelning
Delades ut lite spipendier till ryttare, klubbar mm :P Hade ärligt talat inte så stor koll (A)
*Show- Agility
HAHAHA XD Så söta! Va två helt galet snabba hundar! En hade sprang mycket fortare än sin förare, var typ en kanonkula?, så den utförde flera moment två gånger innan hon hann ikapp xP Den andra var bara galet snabb och rutinerad ;)..
*Show- Mounted Games

Fyra lag tävlade i gymkana! Sverige, Wales ohc några fler :P Älskade B-ponnyn i SVeriges lag! Assnabb och busig!
Något mindre kul var ju att Wales vann och att två av Sveriges ryttare kraschade rakt in i varandra i en växling! Båda ryttarna flög och den ena ponnyn satte sig på rumpan :O Blev så chockad att jag glömde att trycka ner knappen på kameran... Båda satt upp och fullföljde tävlingen, så utgår från att de klarade sig bra ändå!
*Internationell Ackumulator Hoppning 1,40 m

Har var det med många kända ryttare, som t.ex Edwina Alexander, Daniel Zetterman, Rolf-Göran Bengtsson pch min typ nya "idol" - Douglas Lindelöw!  Denna tävling var lite speciell då de fick poäng för varje hinder de klarade och fick extra poäng om de hoppade ett jokerhinder, men om de inte klarade det fick de massor av poängavdrag.
I toppen hade vi tillslut
1) Philippe Rozier på Ideal de Roy 2) Douglas Lindelöw på Balahe 3) Peder Fredricsson på C'Est la Vie


Kommentarer
Postat av: Erica

Hej tjejen!



Fina bilder du fick till =)



Jag har varit lite dålig på att uppdatera min blogg nu när vi har så mycket i skolan och perfekt period då min häst även har semester så jag är knappt där ute. Men jag köpte lite grejer som 2 sprenger bett, dressyr spö, läder grejer, schampo, svamp,catago grimma, pälsglans och även jag köpte kingsland strumpor (det enda kingsland jag har och kommer att äga) haha ;) m.m. Jag har ju köpt så mycket Schockemöhle grejer innan nu så jag fick hålla i mina pengar =P



Ska ta kort på grejerna sen.



HA DET GOTT!!

2011-03-01 @ 19:32:01
URL: http://icusen.blogg.se/
Postat av: Jackie

haha gillade kommentaren " halvdampiga ponnyn Ballyhar King" :P - det är nämnligen jag som äger och rider han i vanliga fall, han e bäst!

2011-03-27 @ 20:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0