Himlen börjar här

När jag läste baksidan var jag ärligt talat lite skeptiskt, men min kompis Julia sa att den var asbra så gav den en chans!
Det var den lätt värd!

Författare: Jandy Nelson

Handling: Lennies syster, Bailey, som hon alltid levt i skuggan av, beundrat och delat allt med kollapsar av en hjärtattack under en repetion av Romeo och Julia.
Utom sig av sorg drar hon sig undan från alla, men upptäcker att Baileys pojkvän Toby hjälper mot smärtan, de älskade henne lika mycket båda två. I takt med att de finner stöd i varandra träffar Lennie gitarristen Joe.
En irriterande kille som får henne att le.
Det hela blir mer och mer komplicerat och hon gör fällerben för sig själv hela tiden då hon för första gången upplever kärlek och förbjudna(verkligenverkligen förbjudna) känslor.
Mitt i allt kaos börjar hon blomma själv och snart känner hon inte igen sig själv längre.


Betyg: 5/5
Jandy beskriver känslor så bra att man bara vill kopiera henne rakt av, för det är precis så det är. Klart läsvärd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0