Jens Fredricson Clinic!

Idag väcktes jag av att Matilda ringde och ville ha bettråd <3 Senare åkte jag upp till stallet för att hinna rida innan Jens Fredricsons Clinic!
Jag hade lite svårt att slappna av i armarna idag, men Florran gick jättebra ändå! Red igenom Fälttävlans Dressyrprogrammet, och det gick ganska bra :). Nöjd är jag (Y)!

Sedan blev det Clinic på Gark, min hemmaklubb, där jag också har Florran :P.
Massor av bra tips och mamma skrev ner dom medan jag fotade :D Här kommer lite av hans suveräna tips!!
*Rör på fingrarna och handleden som du gröper ur ett ägg

*Efter ett hinder ska man reagera i denna ordning: Sits, skänkel och sist hand!

*Den svaga sidan är den som manen hänger på.

*Ställ utåt i starka sidan och var nogrann med att ha lika mycket stöd i båda händerna!

Mycket grundläggande men dock så viktigt!



Önskar verkligen att han haft en ponnygrupp denna gången! :( Varje gång han varit här så har jag antingen inte haft häst eller så har hästen inte varit igång "/ Och nu, när hon är det, så ska det bara vara häst :(:(
Får hoppas han har ponny nästa gång, för han är asbra!! Tur att man har Emelie iallafall, lill-Jens :D

Kommentarer
Postat av: Erica



Va roligt o läsa, men om man har en häst som har lika mycket man på båda sidorna?? Haha. Synd synd, hade ju jätte gärna suttit där men fick förhinder och åkte o kolla på en häst till Bea istället.

Det där med manen har jag nu tröttnat på och har haft toffsar och flätor till och från. Får se nu om det hjälper men jobbigt med en tjock man =(



Ha det gott tjejen!!

2011-03-06 @ 00:30:23
URL: http://icusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0