Klubbhoppning

Idag så hoppade jag Klubbhoppning(eller CR då, men nya regler gör att för att få kallas CR måste det finnas sjukvårdspersonal :P Så klubbhoppning heter det nu!) och det blev höjderna 80 och 90 cm , alltså LD och LC.
Denna gången var jag mer förberedd på att hon inte bjuder på tävling och det hjälpte lite, iaf mentalt.
I LD fick jag fram henne för skänkeln, men hon bjöd fortfarande inte på hindrerna, så blev 2 stopp och en allmänt hafsig runda, allt för att få fram henne.

Mamma undrade om jag ville stryka mig till 90 men "F*n heller!" tänkte jag.
På framhoppningen fick jag rejsa rejält med henne och tillslut började jag få något framför mig också! Jipppiii.. Fick jättebra hjälp av klubbens framgångsrikaste ryttare, Pernilla Josefsson, och Florran bjöd till och med på något skutt i framhoppningen.

Inne på banan började hon med falsk framåtbjudning(mer åt springiga hållet), men jag väntade med att starta tills jag verkligen kände att jag hade henne mellan hand och skänkel. Även då tvekade hon på första hindret, men jag morrade och stannade inte!
Fick rida så in i helvete, inte slappna av en sekund, men kom runt felfritt med flera fina språng då hon faktiskt "tog tag" i hindret, som hon gör på träning.
På ett hinder fick jag till och med samma känsla som jag har på träning när jag hoppar henne.
Florran har alla förutsättningar, hoppar med bra teknik men hon blir en helt annan häst på tävling.
Det är j*vligt jobbigt. På träning ska man hålla sig kall och vänta ut henne, på tävling behövs både sporrar och spö! "/

Kommentarer
Postat av: Tove - Ridsport & Foto

Det är nog bara att träna, har hon tävlat mycket innan? :)

SV: Tack! Jag tror att vi ska till Runsten 5/6, mer vet jag inte. Beror på när jag får mitt FT-kort :)

2011-03-28 @ 10:19:15
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: Linn Härestrand

skam den som ger sig, jättefin runda alexandra :D

2011-03-28 @ 13:01:04
URL: http://linnsanyouknow.blogg.se/
Postat av: elin

men pröva att rida på ett snällare bett än phelham om hon inte har samma bjudning? :) de kanske är lättare att få henne framför om du rider henne på ett vanligt bett , för råkar du ta lite i de på tävling blir de ju inte samma styrka som på ett skarpare bett :) bara ett tips!

2011-03-28 @ 13:47:29
Postat av: Matilda :D

Ser ju riktigt bra ut på videon ju! Men va konstigt att hon blir sån här på tävlingar :S men det går nog bra ska du se ! :D <333

2011-03-29 @ 10:05:44
URL: http://rydryttaren.blogg.se/
Postat av: josefin

jag har en häst som blir nästan likadan och de är för hon har lite tävlingsnerver så hon inte riktigt vågar ta för sig. jag brukar prata och peppa henne när jag rider henne så brukar hon bli mer framåt :)

2011-04-08 @ 16:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0