Stilhoppning

Igår så var det stilhoppning på Fjellare och då var jag med på Copri, en av skolhästarna  i 90 cm:). Aldrig hoppat honom förut men några andra sa att han var fin , dock pigg :P

Så först bjöd han inte på hindrer -.-.. Men fick till något bra skutt och sedan blev det in på banan :). På kortsidan mot första hindret så slängde han sig för en röd skylt "/ Så kom in fel och då slängde han sig för hindret också. Rapp på bogen och red på igen. Resten av banan gick med bra flyt och han fick bara hjälpa mig en gång när vi kom in snett på ett hinder. ^^ 

På stilbedömningen fick jag avdrag för vägring, såklart, och fick + för min sits över hinder, skänkel, överliv, blick och vägvalet var bra :) Fick - för handen som skulle haft ännu mer föjsamhet över hinder, och för att tempot var för fort stundtals och att jag ska vara mer tydlig i min ridning :P hon tyckte iaf vi var ett trevligt ekipage :)

Lite bilder!


Innan starten... :)



Blev ett vääldigt stort hopp på sista hindret... XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0