Qalle Bus

Hade dubbelpass i matte, på förmiddagen och fick reda på att jag fått VG i Matte B kursen. Härligt! Matte är ju det svåraste som finns, men det har börjat lossna lite nu :)


På eftermiddagen blev det ridning på Fjellare och jag fick Qalle Bus. Inte ridit honom på ett år, och då gick det inte bra minns jag.

Kan säga att det inte började så mycket bättre idag, iallafall inte i början. Han var väldigt svår att följa i traven, tror delvis det var för att sadeln inte låg helt 100%, hade svårt att hitta bra balans i den sadeln och kände mig inte helt stadig.


Klicka på bilden!


Galoppen bara drog han iväg i och orkade inte hålla ihop sig (där märks det att han inte är så gammal ändå). Blev lite förbannad och red med lite mer tryck och helt plötsligt bara lossnade det! Fick verkligen jobba ordentligt med att hålla ihop honom och det var riktigt svårt.
När jag travade av honom så slappnade han av riktigt bra och kunde jogga av honom i en väldigt låg form.

Han var sjöblöt av svett, så duschade av honom sedan och han fick på sig sitt fleecetäcke, såg ganska nöjd ut. Och efteråt var jag rätt nöjd med min egen insats, med tanke på hur dåligt det gick i början.


Det fanns två saker att välja mellan idag.
Ge upp och bara "sitta av" lektionen,
eller kämpa utav helvete för att klara utmaningen.
Valde det sista. Och det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0