Terrängbanan!

Idag har vi haft en bra skoldag!
Först blev det att kolla på filmen "Troja" och den är faktiskt bra så det var inte helt fel :)

Sedan blev vår klass superglada när vi fick reda på att vi äntligen skulle ha terrängträning! Jag fick Copri, som jag har blandade erfarenheter av.. Vi har skenat med noll kontroll med mig i galoppsadel och jockeyläder, vi har startat en 90 (?) cm CR på skolan, tränat terräng och äntligen fixar jag honom riktigt bra i dressyren! (Y)


Däremot är ju lilla Copri känd för att vara gaaaanska stark och pigg, speciellt på galoppbanan och terrängen. Hört att många haft problem med honom.
Aja jag snabb-undervisade i broddning, kollade på de andra i klassen när de tränade och sedan blev det min tur.

Måste vara ganska kul att se mig på en terrängträning, för jag sitter bara och stor ler/ flinar hela tiden för det är så himla kul och häftigt!


Galopperade fram lite genom vattnet och sedan började vi hoppa lite på små stockar. Förutom att han fjantade sig en gång vid vattnet när vi skulle hoppa ur det så gick det bra. Sedan forsatte vi med bana bestående av stockar, nerhopp, vatten och hopp med landning i vatten.
Gick väldigt bra förutom att det tog lite tid att stanna och han drog på ganska bra emellanåt ;).
Men när jag väl satt till ordentligt så fixade vi det också.

Klicka på bilden för mer info om Copri! :)

Slutsats: MYCKET NÖJD ALEXANDRA ^^

Kommentarer
Postat av: Jeanette Sjöholm

Slutsats;Jeanette har mycket ont i röven.

2011-11-10 @ 21:13:47
URL: http://neveranta.blogg.se/
Postat av: ylva

kul att träna terräng! har jag alltid viljat göra... :)

2011-11-11 @ 21:51:08
URL: http://ponnyflickornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0