Enya!

VG-MVG prov i Samhällskunskap idag, gick nog bra tror jag (Y)
Därefter blev det iväg till Fjellare. Försenade. Liten utskällning hehe... Valde att rida Enya, min lärares häst som jag ridit en gång innan :P
'
'
Det blev dressyr, eftersom alla ville hoppa erbjöd jag mig att rida dressyr då det inte spelade någon roll för mig idag :)
'
Enya var iaf sjukt annorlunda! Spänd, stressad och studsig! Antagligen då hon stått i ett stall för 6 hästar och bara 3 personer som rört sig där och nu är det 60 hästar och 30(?) nya personer varje dag och olika ryttare varje ridpass... Nämde jag att hon är fullblod? Då är de ofta lite känsligare för sånt :)

Övade öppna och sluta i trav och öppnan gick bra efter några gånger, men med slutan krånglade hon till det och stressade upp sig, så red rakt fram istället.
'
Galoppen ja.. Damp kan man sammanfatta det? x) Nä men hon ville inte galoppera och studsade på stället, till slut gick det dock. Envis häst! Kunde få för sig att ställa sig och bara stå..
'
Tillslut i traven blev hon jättefin och mjuk, men behöver mycket tid på sig. Ibland fick hon nästan så svävande trav som Florran! Inte illa (Y)
'
'
Blir nog fin när hon kommit igång och lugnat ner sig lite :)

Kommentarer
Postat av: Sveriges yngsta bokblogg / Elin

SVAR: Åh, jag håller på med "Mycket mer än så" som jag fick tips utav Julia (hon som jag driver bloggen tillsammans). Ska bli kul att se hur den är när jag läst klart den, för du är inte den enda som säger att den är superbra :)

2011-10-14 @ 22:06:12
URL: http://loobook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0