Some Plönninge update

Måndag: Mitt liv rasar sönder igen. Fan orkar inte sån här skit igen <3...



Tisdag: Ridning!
Red Kanel och vi hade bomövningar, t.ex. 4 bommar på en volt i galopp- vilket va skitsvårt på Kanel som inte har den bästa galoppen och då inte orkar sätta sig så mycket på bakdelen som jag vill. Hon försökte dra iväg och flyta ut på volten istället, när det blev jobbigt.

Så den övningen resulterade i några bocksprång...
I traven och skritten blev hon überfin, efter att ha kämpat med att hon ville gå utåtställd. Hon blev jättemjuk och fin i munnen och väldigt bra schvung i traven! Nöjd! :)

Kanel – 2005


Tryck på bilden för fler bilder!!



Onsdag: Mycket matteplugg, gymmade och ute och gick med fina vänner :)



Torsdag: Ridning!
Idag red jag Chitroon och det var lite kämpigt i början då han inte bjöd framåt.Han kräver verkligen att man har en bra sits, annars jobbar han inte som han ska. Så fort jag rätade upp mig lite, höjde han ryggen. Så man märkte direkt om man ramlade fram :P

Galoppen var även här inte så bärig som jag vill, men när vi skulle flytta ut bakdelen på volten, släppte han plötsligt och blev hur mjuk och lätt som helst i munnen och travade på med jättebra schvung!
Han gick även riktigt bra när vi travade av, så jag är nöjd! :)

Chitroon – 2002

Tryck på bilden för fler bilder ;)

Kommentarer
Postat av: Alice

Hon som kör mig har inte tid med meetings endast 1 dagarstävlingar. Sen är det det med fälltävlanskort och allt sådant .... :-)

2011-10-21 @ 19:34:16
URL: http://alvidaochalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0