Fullt upp!

Idag har varit den roligaste praktikdagen än så länge!

Fick tilldelat "ansvars hästar" och jag fick Föl-mamman Rut, en sur tant kan man nog få säga, sedan även den 2 åriga ponnyhingsten Herman- det blir nog spännande då han precis börjat förstå att han är hingst och då blir "lite" bråkigare- men detta vägs upp med 4 åringen Ella!

Herman på bild!


Henne red jag idag i paddocken som kantades av en eld och en vedsågning...
Varje gång det kastades en ny vedbit på högen flög hon iväg! 

I början var hon rätt springig för mig då hon är väääldigt mycket häst att sitta tillbaka. Efter ett tag fick jag ändå till det rätt bra och hon jobbade på bra i rätt form i alla gångarter, även om jag hade lite svårt att få henne i galopp! Koncentrerade mig mycket på att hålla mig själv stadig och stilla och är nöjd med min insats :)


På avskrittningen mötte vi på en grupp stenar som hotade att attackera oss, mörda oss och gräva ner oss efteråt. Ella tog det säkra före det osäkra och flydde ut på åkern!

På eftermiddagen var det en sadelutprovning i Hässleholm och jag är otroligt intresserad av det så följde självklart med- trots 2 timmars körning åt varje håll! Lätt värt det.
Bilder från det fina stallet kommer upp imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0