Corlencia

Första ridturen på skolhäst är härmed avklarad! Alla hästar såg ut som runda bollar och vissa ston undrade man nästan om de var dräktiga...
 
Jag red en av skolans avelsston- Corlencia! Hon hade inte tagit sig i år och ska väl därmed få gå med i undervisningen :) Hon var inte så uppmärksam på skänkeln som jag ville så fick tigga till mig ett spö av snälla Jeanette ;)
 
Vi gjorde mest basic saker som flytta ut rumpan på volt och ställa ut i skritt och trav och så hade vi inte större krav i galoppen. De är ju under igångsättning.
 
Corlencia var väldigt mjuk och trevlig, så när hon fått upp kondisen och jobbat bort en del av magen så är hon nog riktigt trevlig att rida! :)
 
Ang. uppdateringen är det helt enkelt så att mitt boende inte har något internet (jippiiiiiee...) så det blir inte mycket bloggning under nästa vecka heller!
Därefter går jag ju ut på 5 veckors praktik, vart är inte helt bestämt- men jag jobbar på det!
 
 
Här har ni Corlencia, som förresten nu när jag tittade efter är efter självaste CORLENSKY G!! Oj, nu vill jag verkligen hoppa denna hästen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0