Gårdagen

Började rida Laser och  jobbade bara med att få honom att bjuda framåt! Gick helt okej och jag frös inte iaf! Han blev rätt fin och mjuk att rida i alla gångarter, speciellt galoppen :)

Laser
För nyfikna kan jag ju säga att han tävlat MSV Dressyr i sin ungdom!



Därefter blev det Flugan!
Två hästar på rad som jag egentligen inte tycker speciellt mycket om att rida
- så tur för dom att dom är söta ! ;)

Med Flugan brydde jag mig inte ens om att börja bråka om ställningen( stel som en pinne är hon) utan jobbade istället med att ställa ut henne för att få med bakbenen!

Gick över till galoppjobb relativt snabbt eftersom jag kommer åt henne bättre där. Gjorde några "Jens-piruetter" och sedan så blev hon faktiskt superfin  och bärde sig bra på bakbenen!
Fick mycket beröm av ridläraren eftersom jag redan innan sagt att hon inte var min favorit precis!

Mycket imponerad av lillhästen!

Firefly- aka Flugan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0