Mycket på gång!

I söndags red jag på förmiddagen och då hade jag ställt upp tre hinder- två på varsin långsida och ett på medellinjen så man kunde hoppa det som en liten bana.

Det gick alldeless för fort och fick ingen respons på mina förhållande hjälper alls, så ska testa att hoppa på antingen nova bett eller hackamore nästa gång och se om det fungerar  bättre.
För nu stängde hon i princip av!


Åkte sedan iväg till min mycket underbara vän Jenny och umgicks med henne och hann även med en ridtur ute med henne hästar!
Så himla härligt att ha så långa sträckor att bara trava på och att man aldrig behöver vända.. Nackdelen med att ha stall så nära samhället!

Ikväll hann jag även med att tömköra Nakita och övade då på lite skänkelvikningar längs väggen, stora och små volter och försökte få till snitsen med att slänga över tömmen i farten med blandat resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0