Krasch Bom BAANG

Idag gjorde vi en studie i skolan om hur hästen belastar sina ben när den hoppar och travar på bana!
Så vi tog två "offer" från klassen som fick rida och så filmade och fotade vi landningen och när travaren var ute på banan. Kan bli rätt intressant faktiskt! :)

Sedan efter en engelska och matte lektion drog jag mig hemåt och får reda på att min ponny gått omkull i stallgången? Inte kul och pga det OCH storm blev det vila med mycket massage och ledde henne lite för hand i stallgången bara för att kolla att hon iaf inte haltade. Hon verkar fräsch så ska sitta upp imorgon och känna efter :)

Denna helgen kommer gå i sadelprovningens tecken
! Har fått hem två sadlar- båda av modellen Amerigo DJ ( som jag nämt innan) men i lite olika storlekar. Så testar rida i den första imorgon! Spännande, hoppas någon av dom blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0